1. Generelle oplysninger
Når du handler på houseofgrape.dk handler du formelt set med virksomheden:

GrapeDesign ApS
CVR nr. 28993919
Rentemestervej 64, 2. sal
DK - 2400 København NV

Telefon: +45 38 878 800
Mail: grape@grape.dk

house of Grape er til dig, som handler privat. Er du på udkig efter godt design til din virksomhed? Så anbefaler vi en tur forbi vores business-site Grape.dk.

Tilbage til toppen af siden
2. Betaling
Når du handler på houseofgrape.dk, kan du betale med MobilePay eller følgende kreditkort: Visa/Dankort, MasterCard, Visa, Visa Electron og Maestro samt med bankoverførsel.

Når du lægger en ordre på houseofgrape.dk garanterer du samtidigt, at oplysningerne vedrørende betalingen af din ordre er gyldige og korrekte. Når din bestilling er accepteret og behandlet af house of Grape, vil betalingen finde sted. Ved at indtaste dine betalingsoplysninger giver du også tilladelse til, at house of Grape kan foretage den betalingskontrol, som house of Grape finder passende. Købet bliver først gennemført og betalingen trukket på din konto, når din ordre afsendes.

Du må naturligvis kun anvende dit eget betalingskort, når du handler hos house of Grape. Alle kredit-/betalingskortindehavere er genstand for valideringskontrol og godkendelse fra kortudstederen. Hvis udstederen af dit betalingskort afviser betalingen, er house of Grape ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser eller manglende levering. Hvis dit kort afvises, forbeholder house of Grape sig ligeledes også retten til at annullere din ordre.

Kommunikation mellem betalingssystem og kortindehaver foregår via en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Tilbage til toppen af siden
3. Levering i Danmark
I Danmark leverer vi fragtfrit til alle GLS PakkeShops og til alle virksomhedsadresser. Varen er leveret og risikoen overgår til dig enten ved din afhentningen i GLS PakkeShop, eller når varen er leveret på den ønskede virksomhedsadresse. Bortkommer eller beskadiges varen herefter, er ansvaret derfor dit eget. Varen betragtes også som leveret, når den er stillet iht. aftale med dig selv eller dine nærmeste.

Lagervarer afsendes normalt fra vores lager i København indenfor 2-5 hverdage efter accepten af ordren. Er en vare udsolgt eller ikke lagerført, kan der forekomme leveringstider på op til 4-6 uger. Vi kontakter dig, hvis der er udsigt til, at der kan gå længere tid.

Når din ordre er afsendt fra house of Grape, modtager du en E-mail med besked herom. Er varen sendt med GLS vil mailen også indeholde et tracking-nummer, som du kan bruge til at følge varens vej frem til den ønskede GLS PakkeShop eller din virksomhedsadresse.

Tilbage til toppen af siden
4. Levering i EU
house of Grape kan levere til hele EU. Fragt ved udenlandske forsendelser udregnes automatisk i forbindelse med købet. Du godkender den angivne fragt ved at gennemføre dit køb.

Varen er leveret og risikoen overgår til dig enten ved din afhentning i en pakkeshop, eller når varen er leveret på den angivede virksomhedsadresse. Bortkommer eller beskadiges varen herefter, er ansvaret derfor dit eget. Varen betragtes også som leveret, når den er stillet iht. aftale med dig selv eller dine nærmeste.

Lagervarer afsendes normalt fra vores lager i København indenfor 2-5 hverdage efter accept af ordren. Er en vare udsolgt eller ikke lagerført, kan der forekomme leveringstider på op til 4-6 uger. Vi kontakter dig, hvis der udsigt til, at der kan gå længere tid.

Tilbage til toppen af siden
5. Fortrydelsesret og returnering
Du har almindelig fortrydelsesret på 14 dage, når du handler online hos house of Grape. Til fortrydelsen af dit køb knytter sig følgende betingelser:

Du skal inden 14 dage fra modtagelse af varen give os besked om, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Det er dig, som skal dokumentere rettidig besked om din fortrydelse. Derfor anbefaler vi, at du sender din besked herom pr. mail til house@grape.dk. I din besked om fortrydelsen er det vigtigt, at du oplyser dit faktura nummer og tydeligt gør os opmærksomme på, at du har fortrudt dit køb.

Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at undlade at afhente din pakke i pakkeshoppen eller nægte modtagelse af varen i virksomheden.

Når du har givet house of Grape besked om, at du udnytter fortrydelsesretten, skal du sende den eller de varer, du har fortrudt, retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter din besked om fortrydelsen. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du også ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Faktura skal vedlægges ved returnering af varer.

Nogle varer kan i kraft af deres art og størrelse ikke returneres som normale pakker. Dette gælder fx for møbler og større lamper. Kontakt os derfor pr. telefon +45 38 878 800 (alle hverdage 10-13) for at aftale nærmere, når varen virker for stor til at være en normal pakke. Hvis vi har brugt en anden transportør end GLS i forbindelse med leveringen til dig, er dette en god indikation heraf.

Er en returneret vare beskadiget og derved forringet i værdi, vil vi foretage en skønsmæssig vurdering af den tabte værdi og reducere refunderingen af købsbeløbet tilsvarende. Er en returneret vare defekt refunderer vi intet. Refunderingen sker uden unødigt ophold og så snart vi har haft lejlighed til at inspicere den returnerede vare.

Din fortrydelsesfrist udløber 14 dage efter du har modtaget eller afhentet varen.

Du kan ikke fortryde dit køb af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Eksempelvis varer påført gravering, sandblæsning eller anden personificering, specielle mål, farver og lignende.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 

GrapeDesign ApS
Att.: house of Grape
Rentemestervej 64, 2. sal
DK - 2400 København NV

Tilbage til toppen af siden
6. Hvis der er noget galt med varen
house of Grape overholder naturligvis Købelovens regler omkring mangler og afhjælpning heraf. Når du handler på houseofgrape.dk, har du derfor de 24 måneders reklamationsret, du har ret til. Afhængigt af den konkrete situation betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen. Det er selvfølgelig en betingelse, at reklamationen er berettiget, at du har reklameret indenfor rimelig tid, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Når du returnerer en mangelfuld vare, bedes du så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Husk også, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Ønsker du at få dine (rimelige) fragtomkostninger refunderet, så husk at få en kvittering herfor.

Tilbage til toppen af siden
7. Forbehold for tastefejl
Vi gør os umage for at sikre at priser, specifikationer, designernavne, producentnavne og anden information på vores hjemmeside er angivet korrekt. Dog tager vi forbehold for pris- og stavefejl samt afgiftsændringer. Såfremt vi opdager en prisfejl i forbindelse med, at du foretager et køb, kontakter vi dig allerhurtigst herom.

Tilbage til toppen af siden
8. Forbehold for billedegengivelse
Stol ikke på din skærm! Skærme på PC, tablets og smartphones gengiver sjældent farver og størrelse 100% korrekt. Derfor kan house of Grape fx ikke garantere, at de farver, du ser på din skærm, afspejler den præcise farve på varen.

Tilbage til toppen af siden
9. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du sende den pr. E-mail til house@grape.dk eller ringe til os på +45 38 878 800 (hverdage 10-13).

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. En af betingelserne fra nævnets side er, at du skal have rettet henvendelse til os først.

En klage over en vare kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Tilbage til toppen af siden
10. Persondatapolitik / GDPR
Når du handler hos Grape, indsamler vi de nødvendige data i forhold til at kunne håndtere din ordre, herunder dit navn, leveringsadresse, faktureringsadresse, telefon-nr. samt e-mailadresse til den elektroniske papirgang. Du bliver ikke automatisk tilmeldt vores nyhedsmail i forbindelse med placering af ordrer hos Grape.

Når du tilmelder dig vores nyhedsmail, indsamler vi de nødvendige data for at kunne sende e-mails til dig, herunder dit navn og e-mailadresse. Ved særlige lejligheder registrerer vi, om du fx er tilmeldt i forbindelse med din deltagelse i messer, hvor Grape har været med som udstiller.

I forbindelse med fx messer kan Grape fra messearrangørens side modtage lister med navne og e-mailadresser på de af de besøgende, der har givet samtykke til, at de gerne vil modtage e-mails fra udstillerne. Disse persondata (navne og e-mailadresser) kan også blive indlæst i vores system til håndtering af nyhedsmails.

I forbindelse med udsendelse af nyhedsmail tracker vi informationer om, hvem der åbner e-mails og hvilke links, der klikkes på. Disse oplysninger bruger vi udelukkende som statistisk grundlag til at analysere på den generelle interesse for fx vores nyheder.

Det er enkelt at framelde sig nyhedsmails fra Grape, enten via afmeld link i bunden af vores nyhedsmails eller ved at skrive til os på grape@grape.dk.

Når du er i dialog med Grape, noterer vi til tider dialogen i vores CRM-system, så vi senere hen kan give dig en god og nærværende service.

Uanset arten jf. ovenfor, deles persondata ikke med tredjepart. Dog opbevares persondata hos databehandlere. I forbindelse med hosting af vores systemer overfører vi derfor persondata til databehandlere inkl. databehandlere i lande uden for EU/EEA. Vi sikrer i den forbindelse dine rettigheder og et passende sikkerhedsniveau fx ved brug af EU-kommissionens modelkontrakter. Persondata slettes, når der ikke er brug for dem længere.

Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er registreret hos Grape, skal du blot skrive til på grape@grape.dk. Ønsker du at gøre indsigelse eller få dine data rettet eller slettet hos Grape, kan du ligeledes kontakte os pr. E-mail. Er du ikke tilfreds med vores håndtering af din henvendelse, er du berettiget til at klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 1300 København K, dt@datatilsynet.dk.

Ændres vores persondatapolitik, vil denne side blive opdateret.

Tilbage til toppen af siden